Opony Yokohama Geolandar A/T G015 245/70R16 106T Rpb

496,50

Opis

Opony całoroczne Yokohama Geolandar A/T G015 w rozmiarze 245/70 R16 106T OWL

Opony Yokohama Geolandar A/T G015 245/70 R16 106 T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 245/70 R16 ich szerokość wynosi 245 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 70% z 245 wynosi 171,50), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 16 cali. Kolejne dwa oznaczenia (106 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych Yokohama Geolandar A/T G015 245/70 R16. Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 950 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 190 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Yokohama Geolandar A/T G015 245/70 R16 otrzymał klasy C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, F za opory toczenia oraz wartość 70 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Opel Corsa, Chevrolet Cruze, Renault Laguna, Hyundai Tucson czy Ford S-MAX.

Opony do samochodów 4×4 / SUV

Geolandar A/T G015 w rozmiarze 245/70 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4×4 / SUV. Opony 4×4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).

Klasa – premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Opony firmy Yokohama pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Yokohama, Vredestein, Continental, Dunlop, Nokian, Goodyear czy Hankook.

Etykieta unijna opon Geolandar A/T G015 245/70 R16 czyli ocena hałasu, spalania i hamowania

Spalanie paliwa – ocena F Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę – „F” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria – opony 245/70 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon). Hamowanie na mokrym – ocena C Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy „A”. Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą „F” (w przypadku aut osobowych) lub „G” (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne – opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa). Hałas na zewnątrz – 70 dB Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik „70 dB” na etykiecie unijnej w kategorii „hałas zewnętrzny” uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria – opony Yokohama (producent), całoroczne (sezon) oraz 245/70 R16 (rozmiar).

Firma Yokohama

Yokohama to opony klasy premium, które cenią kierowcy lubiący dynamiczną jazdę i pewność w każdych warunkach pogodowych. Firma istnieje od 1917 roku, ale przełomowy moment w jej historii to rok 1935 – wówczas spółka Yokohama rozpoczęła dostarczanie opon na pierwsze wyposażenie dla dwóch japońskich producentów aut – Nissana i Toyoty. Przekrój opon produkowanych przez Yokohamę jest bardzo szeroki, od ogumienia do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, przez opony przemysłowe i rolnicze, aż po opony lotnicze.

Symetryczna rzeźba bieżnika

Model Geolandar A/T G015 (Yokohama) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.

Oznaczenia 106T, OWL oraz 3PMSF, M+S

Napisy „106” oraz „T” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie 3PMSF – płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S – mud and Snow czyli opony przeznaczone do jazdy po błocie i śniegu oraz OWL – białe litery na boku opony.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Yokohama Geolandar A/T G015 245/70 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons”, „Quatrac”, „All Season”, „All Weather” itd.

Gwarancja na opony Geolandar A/T G015

Dzięki gwarancji na opony Yokohama, użytkownik który zauważy w oponie tej marki uszkodzenie fabryczne, może ubiegać się o rekompensatę finansową z tego tytułu. Uszkodzenie należy zgłosić w punkcie zakupu opony, jednak trzeba przy tym pamiętać, aby wykluczyć uszkodzenia zaistniałe z winy użytkownika, ponieważ gwarancja ich nie obejmuje. Są to m.in. usterki powstałe w wyniku nieprawidłowego przechowywania opon, błędów przy montażu i demontażu czy uszkodzenia mechaniczne. Yokohama udziela gwarancji na okres 5 lat od daty produkcji.

Opinie kierowców rozmiaru 245/70 R16 o oponach Yokohama Geolandar A/T G015

Opinie o oponach publikowane przez kierowców w Internecie pomagają innym w wyborze odpowiedniego ogumienia. Dzięki nim można się dowiedzieć więcej o wadach i zaletach opon, tempie jego zużycia i osiągach w różnych sytuacjach. O oponach całorocznych Yokohama kierowcy piszą „doskonałe podczas każdych warunków – na błocie, deszczu, śniegu i suchej nawierzchni, gwarantują przy tym komfortowe prowadzenie”, „kupię je ponownie, jeszcze nigdy mnie nie zawiodły”, „dzięki nim nie muszę stać w kolejkach w serwisie, zupełnie wystarczające na moje potrzeby”.

luk części samochodowe, przekładka anglik, ile kosztuje malowanie samochodu, felgi aluminiowe 4×100, victor reinz sealant, , elf sporti sri 15w40, docisk, , citroen aso, , astra h łącznik stabilizatora, zestawy elektryczne, filtry samochodowe hurtownia, , płyn do wspomagania jeep grand cherokee, nissan micra 1998, , honda vi, ,

yyyyy